E-TİCARET: GELİŞMEKTE OLAN ONLINE MAĞAZALAR


 KOZMETİK PAZARLAMA

Bir çok kozmetik firması kendi online mağaza konseptlerini geliştirme eğilimindedir. Bazı işletmelerin cirosunun motive edici derecede artması (Avrupa'da %19 büyüme) online satış sitelerinin pazarlama ekiplerine dahil olmasını (ekonomik ve yapısal) sağlamaktadır.
Dünya genelinde İnternet kullanıcı yüzdeleri; %94 İsveç, %93 Hollanda, İngiltere (% 87), Fransa (% 83) ve ABD (% 81) oranla iyi potansiyele sahip pazar durumundalar.

Türkiye kozmetik online mağaza konseptinde yavaş yavaş gelişmektedir. Bu gelişimin yavaş olmasının bazı nedenleri var.


KREDİ KARTI BİLGİLERİNİN ÇALINMA RİSKİ

Değerli müşterilerin bu korkuyu yene bilmelerine yardımcı olmak gerekmektedir. Sitenizin güven veren çözüm ortakları olmalı, online ödeme konusunda.

REEL BİR MAĞAZA DEĞİL

Sanal alışveriş yerinin fiziksel adresi ve lokasyonu yok bu nedenle ürünlerin ve mağazanın alışıla gelinmiş görsel varlığı ve bir yere kaçmıyorum ben buradayım hitap şekli yok. Bu da ilk algıda reel mağaza değil dedirtiyor.

GERÇEKTEN BU ÜRÜNÜ BEĞENDİĞİME EMİN OLAMIYORUM

Çoğu kimse bu kararsızlıktan ötürü satın al butonuna tıklayamıyor. Müşterilerin dokunma ve test etme isteği vardır.

SATIŞ TEMSİLCİNİN DESTEĞİNİ İSTİYORUM

Ürünleri iyi tanımak ve kendi ihtiyacım olanı tanımak konusunda belirleyici soruların cevaplanması ihtiyacı vardır. Online mağaza konseptinde ana fikir satış personeli olmadan satmak olsa da bu gereksinimler giderilmeli

KİŞİSEL BİLGİLERİMİ ÜÇÜNCÜ ŞAHISLARA AÇILMASI RİSKİ

Kişisel bilgilerin ve insanların samimice paylaştıkları bilgilerin başka üçüncü şahıslara açılması ve/veya bazı görsel medyada reklam tanıtım amaçlı rıza alınmadan kullanılması korkusu.

SİPARİŞLERİN TAKİP EDİLEMEMSİ

Satın alınan ürünün kargolanma durumu dahil kargo takip sisteminin profesyonel şekilde entegre olması, şeffaf olması elzem. İzlenebilir olmak çok önemli.

ÜRÜNÜ BEĞENMEZSEM DİĞERİ İLE DEĞİŞTİREBİLİR MİYİM

Kozmetik ürünlerde ürün değişim ve iade koşulları yasal gereklilikler çerçevesinde yapılmalı ve hususta müşteri iyice bilgilendirilmeli.


İnternet kullanımı artıyor ve artacak, internet planları elzem şekilde yapılmalıdır. İnternet pazarlama ekibinizde güzel bir yer hakkediyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TÜRKİYE KOZMETİK RAPORU

İşim Gelişiyor Derneği Genel Başkanı Sayın Melike Sözener Hanıma Teşekkür ederim