AMBALAJLAMANIN GÜCÜ

 KOZMETİK PAZARLAMA
Üretilen ürünlerin satış alanın raflar olması ile birlikte ürünlerin ambalajı giderek artan bir önem kazanmaya başladı.  Kozmetik ürünlerde artık alışveriş mağazalarında büyük rafları kaplamaya başladı. Ürün çeşitliliği ve benzer ürünlerin çok olması müşteri seçiciliğini etkileyen markaların daha başarılı sonuçlar almasını sağladı.
Büyük markalar dış ambalaj için artık daha fazla bütçe ayırıyorlar, yaratıcılıkları zorluyorlar, kimisi işlevsellik, kimisi geri dönüşüm üzerinde duruyor, hatta kişiye özel tasarım yapan firmalarda oldu.
1- Ambalaj tümüyle görünümden ibaret mi?
Bir zamanlar kaliteli dış ambalaj denirdi, şimdi o zaten olmalı birde şık olmalı, kullanışlı olmalı, yaratıcı olmalı, ürünü iyi tanıtmalı, hitap ettiği kesime uygun olmalı
Ambalaj artık görünümden ibaret bir olgu değil. Yukarıda ürünün özelliğini net vurgulayan bir sunum görüyorsunuz. Bir benzerini sudan etkilenmeyen kulaklık üreten bir marka şu şekilde sunmuştu; kulaklığı şık bir su poşeti içinde satıyordu. İddianızı doğrulatacak ambalajlama türü
2- İşlevsel ambalajlama türü

Ambalaj ürünü koruma ve taşıma özelliklerini tabi ki sağlamalı ama yeterli değil. Ambalajı tekrar kullanabilecek olması aynı işlem veya başka bir işlem için fark etmez ürün satışına artı katacaktır. İkiye ayırıyorum kısaca,
a) Aynı işlem için kullanılabilir kılıp ürünün satışını sağlarsınız, daha güzeli bu işlevsellik ürünün birden fazla satın alınmasına da destek olur. 
b) Farklı işlevsellik katıp tek seferde iki özelliğinden yararlandırabiliriz. Örnek: bu ürünü aldığınızda evinizde biblo gibi de kullanabilirsiniz. 
3- Ambalajlama ve marka değeri


Ambalajlamanın marka imajına etkileri, ürünün hikayesinden uzak bir ambalaj seçimi ile kötü sonuçlar doğurabilir. Ürününüz doğal ürünlerden oluşuyor ise ambalajlama da doğallığı ön planda tutmanız marka değeriniz adına size artılar katacaktır. Marka tutarlılığına uygun ambalajlama

ufak dokunuşlar ile satış artırmak mümkün devamı gelecek....


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TÜRKİYE KOZMETİK RAPORU

İşim Gelişiyor Derneği Genel Başkanı Sayın Melike Sözener Hanıma Teşekkür ederim