Bilinçli Kozmetik Kullanıcısı Ne İster?

Kozmetik ürün ihtiyaçlarını etkileyen başlı sebeplerden biri de yaşam şeklidir. Toplumsal gelişmeler, kozmetik ürün kullanım alışkanlıklarımızı da etkilemektedir.
Kozmetik ürün kullanımında öncülerimiz, kadınlarımızdır. Dünyanın her yerinde de durum bu. Kadınların yaşamın her alanında daha çok yer edinmesi ve edinmeye devam etmesi ile beraber kişisel bakım ihtiyaçları da değişmektedir.
Kozmetik ürün formulatörleri ve marka sahiplerinin ürün hazırlarken görmezden gelemeyecekleri bu durum karşısında beklentileri iyi değerlendirmeleri gerekmektedir.
Örneğin, cilt bakım kremleri artık sadık şekilde günlük kullanılmaya başlandı, günlük kullanılacak kremin özellikleri iyi analiz edilmelidir.
Günde bazen iki defa saçımızı yıkama ihtiyacı duyabilmekteyiz, saçımızı yıkarken kullanacağımız şampuanın bu kullanım alışkanlığıyla uyumlu olması gerekmektedir.
Daha az kimyasal içeren, daha hafif, daha doğal olması beklenebilir ürünlerin, bu sebeple ana ayakları oluştururken bunları düşünmenizde yarar olacağı kanaatindeyim.

Anlattıklarım kozmetik ürünlerin bakım kısmıydı ama artık kullanıcı şunu da bekliyor bakımdan daha fazlasını.

Hitap ettiğiniz kullanıcı grubunun hislerine dokunmak. Evet bilinçli kullanıcılar artık hislerine dokunan ürün grupları istiyor.

Kozmetik ürünlerde peki bu mümkün mü?


Şunu net belirtmek istiyorum ki evet mümkün. Mesleki hayatımı Ülkemizden dünyaca tanınmış bir kozmetik markasının nasıl çıkabileceği konusuna adayan biriyim.

Kozmetik ürün geliştirme ve satışa kadarki bütün evreler eksiksiz olarak irdelenip sisteme konulması gerektiğini düşünmekteyim. Doğru adımların atılması ile beraber bunun çok basit olduğunu biliyorum.

Kozmetik ürünleriniz insanların hislerine dokunmalı; formülü, yapısı, ambalajı, tasarımı, sunumu. İlk önce bütün bu aşamalarda emeği geçen kişilerin duygularına dokunmakla başlar süreç.

Sürdürülebilir bir kozmetik markası kurmak kadar önemlidir, süründürülebilir bir iş hayatı sunmak yol arkadaşlarınıza

Örnekleyelim, kullanıcılarınıza sunduğunuz, vaat ettiğiniz hisleri göreceli gözlemleyebileceğiniz yerdir işletmeniz veya markanızın doğduğu yer. Ekibinize bu duyguları geçirebilecek bir düzen kurabildiyseniz kullanıcılarınıza da aynı duyguları geçirmeniz hiç zor olmayacaktır.
Başlamanız gerek ilk yerden başlayın, devamını anlatacağım

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TÜRKİYE KOZMETİK RAPORU

İşim Gelişiyor Derneği Genel Başkanı Sayın Melike Sözener Hanıma Teşekkür ederim

E-TİCARET: GELİŞMEKTE OLAN ONLINE MAĞAZALAR